Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Kreatív Napok

2010.11.01. 18:51 TooNormal

Nehéz dolgom van, amikor a Kreatív Napokról akarok írni. A bennem lakó analitikus – aki, ne tévedjünk, a blog első számú szerzője – zavartan kapkodja a fejét és nem találja a szubsztantívát, a bennem lakó egyszerű diák azonban egész jól szórakozott. Élménybeszámolóba oltott pszeudokritika következik.

A nyelvi évben nincs megszokott témahét. Amíg a többieknek témahetük van, mi nyelvvizsgázunk, illetve Kreatív Napokat tartunk. Ez most például úgy nézett ki (s feltételezem, így lesz később is), hogy hétfőn és kedden a nyelvvizsgára készültünk két duplaórában, szerdán megírtuk magát a nyelvvizsgát, a hét hátralévő két napján pedig kreatívkodtunk.
 
Szögezzük le: ez nyelvtanulásnak nem nevezhető, a tanulásmódszertantól is olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől. Az analízissel kapcsolatos problémámat most össze is foglalnám egy mondatban: jó volt, vicces volt, érdekes dolgokat csináltunk, de mi köze ennek a nyelvtanuláshoz?
Természetesen könnyen lehet, hogy semmi köze sem volt, és csupán az volt a lényeg, hogy a szünet előtti két napban már ne kezdjünk bele új anyagrészbe, inkább pihenjünk. Ebben a – valószínű – esetben nincs is igazán tartalmi problémám a Kreatív Napokkal.
 
Hogy nézett ki ez a két nap? Csütörtökön az első duplaórában minden nyelvcsoport különböző dalokat és egyebeket tanult meg tablót csinált a péntek délutáni előadásra, a második felében meg a tanárok által összeállított csoportokban (amiben minden nyelv tanulói közül voltak természetesen) pár perces színdarabokat barkácsoltunk össze, ahol mindenki csak a tanult nyelvén szólalhat meg. Kivételek persze itt is akadtak.
Pénteken ugyanez volt a program, csak délután még jött az előad(ogat)ás is.
 
A Kreatív Napok felépítéséről nagyjából ennyi elég is, egészségesen magas szinten volt a hülyeség az előadásokon, én mindenképp jól szórakoztam. A bennem lakó analitikus azonban több kérdéssel és felvetéssel is rendelkezik, ezeket – mindamellett, hogy ezek például egy hétköznapi diák szórakozását semmilyen formában nem befolyásolnák – alant sorolom fel:
 
Mi lesz a következőn? A jelenlegi, korlátozott szókincs egyszerre tette lehetetlenné a ’komolyabb’ színdarabok összerakását, előrehaladottabb nyelvtudás esetén viszont senki nem fog érteni semmit a háromnyelvű színdarabokból. Ez a kérdéskör attól függetlenül is adva van, ha nem színdarabokat prezentálunk. Csupán a kíváncsiság vezet.
Mire elég két nap? A fentivel összefüggő kérdés: ilyen apróságokat természetesen könnyedén összerakunk két nap alatt, de a nagyobb nyelvtudással felvállalható feladatokhoz és ötletekhez lehet, hogy több időre lesz majd szükség. Nyilvánvalóan ez is csupán szervezési kérdés.
Jó az időbeosztás? A „nyelvcsoportos” cuccok minimum döcögősek lettek, a színdarabokkal meg egy órával hamarabb készen volt mindenki.
Mi a funkció? Elméletben (legalábbis a nyitásokon nagyjából ez hangzott el) a Kreatív Napok a ’másfajta nyelvtanulásról’ szólnak, s erről itt szó sem volt. Ez persze nem feltétlenül probléma. Az elképzelések és logikus felvetések hálójából nagyjából az rajzolódik ki, hogy a szünet előtti két napon új anyagrészbe már nem kezdünk, de mégis valamiféle, a nyelvhez kapcsolódó dolgot csinálunk, ami ráadásul még közösségi is. Ezzel semmi problémám nincsen – de azért megkérdezem: ha ez egy vidám kis időhúzás, akkor nem lenne értelme megkérdezni, nem akarja-e a diákság konstruktívabban felhasználni az időt? Például átismétléssel. Biztos vannak olyanok is, akik hazamennének az egész helyett, velük itt és most nem foglalkoznék.
 
Összegezve: én jól szórakoztam a Kreatív Napokon, de a miértet és a "hogyan tovább"-ot nem látom tisztán – innentől kezdve kérdéseket teszek fel és feltételezésekbe bocsátkozom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr612414256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása