Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Heti apró (2011. február 21-25.)

2011.02.27. 19:23 TooNormal

Szünet utáni dolgozat, minicsibe, jogos médiás kifakadás, apróságok. Újabb Heti apró.

A február 14-18-i hét Heti apróját keresőknek ezúton üzenem, hogy azon a héten síszünet volt.
 
Ezt a hetet is, mint az összeset ebben a tanévben, németdolgozattal nyitottuk. Lényegesen rosszabb lett a csoportátlag, mint általában, én is egy jó tíz százalékkal magam alatt teljesítettem – igazából csak azért hozom ezt fel, hogy felvessem a kérdést: jellemző-e ez a közvetlenül szünet után írt dolgozatok esetén? Az őszi szünet után emlékeim szerint ez nem volt így… a fene se tudja.
 
A keddi médiaórát csak azért az apróságért emlegetem fel (egyébként a sorozat, mint olyan volt a téma), amikor ketten az óra alatti karattyolást még az AKG-ban is elfogadható szint fölé vitték, nem is először, így tanárnőnk proverbiális poharába bekerült az utolsó csepp. Többször is megjegyezte már, hogy „ha nem érdekel titeket, kimehettek, semmi harag, semmi nem lesz”. Még feltételezem is, hogy komolyan gondolja, s a megnyilvánulásnak semmi Gyurcsányos áthallása sem volt. Mindenesetre most egy fokkal dühösebben és egy fokkal részletesebben fejtette ezt ki, a legérdekesebb a vége volt (mert ugye akkor és ott mindenki csendben ült): „persze két nap múlva mondhatom majd el ezt az egészet újra”. Teljességgel egyetértek és sajnálom, hogy ez így megy.
Megjegyzem, biztos én vagyok rohadt pragmatikus, de több tanár is szokta mondani a dumáló gyerekeknek, hogy „menjetek ki, ha nem érdekel titeket” – miért nem megy ki ilyenkor soha senki? Ha tényleg szarok rá és tényleg dumálni akarok…? Biztos van ilyen is, nem?
 
Szerda a projektnapló leadásának napja volt – kiderült, hogy ezek a bizonyos leadási határidők, illetve betartásuk mindösszesen (kapaszkodjunk meg) kettő százalékot érnek. Szerintem már hoztam pár példát arra blogolásom során, mennyire lazán kezeljük szinte mindannyian, szinte minden esetben a határidőket. Kettő százaléééék? Ez nem fog segíteni ennek megváltoztatásában.
 
Szintén ide tartozik egy röpke társalgás a blogomról, s sajnos mondanivalóm pont nem fog azokhoz eljutni, akiknek szól: egy körlevéllel és pár perc beszélgetéssel (és nagyon örülök, hogy ilyenekre sor kerül!) elővettük csibén azt, amit a patrónusi értékelőmről írtam: rövid és ez nem baj, de a pedagógiai program őrületes elvárásainak nem felel meg. A dőltbetűs rész sokakhoz nem jutott el. Igazából csak azért veszem ezt elő, mert nagyon nagy veszteség mindannyiunknak és nagy nehézség nekem a félreértések, tévedések és a – még ha ellenkező céllal is adott – pejoratív cím, szerénységem megosztó jelleme és elvrendszere egy rendkívül sötét képet fest a blogról azok szemében, akik nem olvassák. Ezzel a „hozzáállással” nehezen fog kialakulni a szerintem létfontosságú diskurzus az iskola dolgairól. Már egy jó ideje gondolkodom a megoldáson, megvannak az ötleteim rá, a probléma súlyosságára („nem olvastam, de ez, ahogy írtad, biztosan nem jó”) azonban ez a kis dolog ismét rávilágított.
 
Ha már csibe: csak öt gyerek volt jelen. Teljesen más az atmoszféra. Sokkal jobb. Sokkal interaktívabb, sokkal személyesebb.
 
Az utolsó apróság a hétre, amit említésre érdemesnek találok, az a csütörtöki németóra végén elhangzott kis körkérdés volt, miszerint a délutáni németórák közül (tehát a nem-duplaórák. nyelvtan, civilizáció, beszéd, szókincs, hallás, írás) melyiket érezzük a legkevésbé hasznosnak. Kíváncsi vagyok, „megérjük-e még” mi, mint nyelviévesek az esetleges átalakításokat, s ha lesznek, milyen formában jelennek meg majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr522695561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nussi 2011.02.27. 19:32:42

Mi (kb. tizenketten) egyszer még általánosban kisétáltunk, amikor azt mondta tanár, hogy "ha nem tetszik, nem érdekel, ki lehet menni".
Sose felejtem el, hogy a tanárnő milyen hangosan ordított :D

N.
süti beállítások módosítása