Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Egy átlagos AKG-s nap – 1.: Alapfogalmak kezdőknek

2010.06.20. 23:01 TooNormal

Nem exhibicionizmus szülte ezt a bejegyzést, csupán demonstrálni akarom az AKG speciális dolgait, hogy a későbbiekben érthetőek legyenek. Bizonyára lesz, amit, kihagyok, kérdezzetek kommentben nyugodtan. Valamikor majd összerakok egy kisszótárat is.

A kritikák nagy részéről meg kell jegyeznem, hogy csak a saját évfolyamomról tudok tájékoztatást nyújtani. Nem rendelkezem sok komával más osztályokból, de azok a kritikák, melyek az iskola egészére vonatkoznak, természetesen rájuk is igazak.
Hm, kell egy szinonima a kritika szóra, különben itt röpködni fognak a szóismétlések.
 
Reggel hulla álmosan felkelek. Beérek negyed kilencre, a nyitásra, ahol a kisiskola közös terében összegyűlünk és a patrónusok elmondják a nap aktualitásait.
Remek, egy mondatra jut négy megmagyarázandó fogalom, lassan fogunk haladni. A nyitás az az első óra előtti negyed órát kitöltő történet, ezzel kezdődik a nap, ekkor már ott kell lenni. Aki elkésik… azzal semmi sem történik. Elméletben ilyenkor mondják el a nap legfontosabb eseményeit vagy a vizsgák, dolgozatok kapcsán a tudnivalókat, de természetesen nincs mindennap mit mondani. Van, amikor egy évforduló vagy valami más kapcsán próbál egy tanár mondani valamit az egész nyitást a pokolba kívánó gyerekeknek, máskor meg annyira nincs mit mondaniuk, hogy vicceket olvasnak fel vagy játékokat próbálnak meg lenyomni az ülve szendergő gyerekek torkán. Jellemző, hogy a táborokban iváson kapott gyerekek büntetése az (is), hogy három hétig nyitást tartanak. Ez egyszerre nevetséges és szomorú.
A kisiskola egy elválasztott rész, ahol az évfolyam tartózkodik. Ott vannak a kupacok osztálytermei, az évfolyam tanárija és hasonlók. Kis saját tér az évfolyamnak, általában itt tartózkodunk, természetesen a tornaórákat és hasonlókat nem itt tartják. A közös tér a kisiskola egyik része, ami, nos, a közös tér. Hogy mondjam, egy terem(szerűség), ahol csak padok vannak, növények meg ablakok, a folyosóról ajtó nélkül nyílik. Gyakorlati jelentősége nulla, mindenki a kupactermekben (egyelőre nevezzük az egyszerűség kedvéért osztályteremnek, nagyjából lefedi) tartózkodik a szünetekben.
A patrónusok… na ez hosszú lesz. A szó jelentését bizonyára mindenki ismeri, a legegyszerűbb, ha azt mondom: pártfogó. Adott egy szaktanár, aki voltaképp a pótszülőd lesz, valaki, aki a legközelebb fog normál körülmények közt állni hozzád. A tanár, aki már nem tanár, hanem valami sokkal több. Akivel megbeszéled azt, amit otthon nem mersz elmondani, aki jól ismer téged. Ez tényleg egy fantasztikus elképzelés, le a kalappal, szentségként is kezeli az iskola. Leszögezném, a patrónusi rendszer még most sincs teljességgel romokban, sokak elképzelését és igényeit ma is lefedi, ám szerintem messze van a tökéletesről. A patrónusokról mint olyanokról külön posztot/posztokat fogok írni a későbbiekben.
A patrónusokat a nyitótáborban (tanévkezdet illetve itt az iskolába járás előtti augusztusi összerázó tábor) választják ki a gyerekek hat jelölt közül, akikkel mind beszélgetnek kis csoportokban és a tábor végén egytől hatig sorszámozva listát állítanak. Természetesen egy csibébe 10-12 gyerek fér, így helyenként előfordul, hogy valakinek az lesz a patrónusa, akit harmadik helyre írt. Hosszas megbeszélések tárgya ez a tábor során a tanárok között. A patrónus alá tartozó gyerekek kollektívája az ún. csibe. A csibéknek szerda délutánonként van egy másfél órás kötetlen csibefoglalkozásuk – amit mi mindig csibeként emlegetünk, de a zavar elkerülése érdekében most a hivatalos elnevezést használom -, amit a csibe és a patrónus azzal tölt, amivel akar. Természetesen a csibe szónak van egy harmadik jelentése is, a patrónusom nekem a patrónusom, én a patrónusomnak a csibéje vagyok. Tehát a csibe a csibébe tartozó egyénre is vonatkozhat. A gyakorlatban nem bonyolult ez ennyire, de kívülről bizonyára az.
Két csibe kollektívája a kupac. A kupacoknak együtt vannak órái (nem mind), a kupacokat legegyszerűbb a /a, /b és /c felállás elemeiként felfogni, konkrétan semmi különbség nincs a fogalmak között.
Mint mondtam, nem minden órát töltünk a kupacunkkal. Erről és az órarendről a következő posztban.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr992096792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Latz von W. 2010.06.22. 20:51:30

Soha nem láttam át ezt a rendszert... Szerencsére a szakképzésen némiképp másképp működnek a dolgok...xD

TooNormal · http://alternativity.postr.hu/ 2010.06.22. 22:12:43

@:: Latz ::: :D Hosszú hónapokig én sem tudtam, kivel és hol lesz órám, a tesiterem azon az emeleten volt számomra, ahol a Punks Not Dead a falon XD.

A blog persze majd akkor lesz érdekes, ha végzek az alapfogalommal és a Bencze-archetípus megismertetésével és nekiláthatok a csengő és a szétvert fal részletezésének :)
süti beállítások módosítása