Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Heti apró (2011. február 28-március 4.)

2011.03.06. 23:20 TooNormal

Vicces kép(ek), lázadás, "fél-óra". Apróságok az e heti Heti apróban.

Hétfőn nem sok minden történt, így egy demotiválós képpel szeretném összegezni a napot:

 

Ja, ha már Demotiváló: egyes nyitásokon komoly tartalom helyett vicces diavetítések és/vagy viccek szórakoztatják az el nem késő nagyérdeműt (a nyitások egy része meg elmarad). A hétfői vicces nyitáson az Időkapuról vett, pépétébe pakolt képek voltak szórakoztatásunkra szánódva (bocsánat, de mostanában volt általam tanulódva a passzív és ez bizony meglátszásra kerül). Valamiért az iskolai nevelésről szóló nem került be… Na mindenesetre gratulálok, hogy a nyitást rendszeresen tartó tanárunk megtalálta ezt az oldalt. Ezúton ajánlanám figyelmébe a Demotiváló nevű oldalt is. Az is viccességekkel van tele.

Bocsánat a cinizmusért, de ezek a nyitások számomra, mint a neten az ajánlottnál több időt is töltő egyénnek úgy jönnek le, mint ha egy ember ma extatikus örömmel mutatná vadiúj Trabantját, „némá, gurul!”-felkiáltással. Ismeretségi köröm nagy része már jó előre ismeri a vicces nyitások tartalmát.
Tudom, egy apróságon húzom fel magam, de elvégre a Heti apró még az én mércém szerint is szubjektív rovat.
 
Tudom, más nevében coming outolni nem a legszebb dolog, de az, hogy valaki egy szerinte elbliccelhető órát háziírással tölt (amiből le lehet vonni azt a következtetést, hogy az órát nem csak elbliccelhetőnek, de fontosnak sem tartja), ráadásul úgy, hogy az órát megítélésem szerint az egyik „legakágésabb” AKG-s tanár tartja… Nem tisztem ezeket megítélni, nem is teszem, de egy következtetést azért levonok: barokkos túlzással élve többen inkább a híg fos hullámain szörföznek, mert úgy aktuálisan jobban járnak, mint hogy felvessék: ez híg fos, találjunk ki valami mást! Egyszerűbb házit írni és azzal az órával nem foglalkozni, tudom, valahol meg is értem, elvégre 16-18 éves, minimum az elmúlt négy-öt év során önkifejezésre és érett gondolkodásra nevelt fiataloknak még nem kell készen állniuk arra, hogy kifejezzék problémáikat és megoldást kere… na álljunk meg egy szóra. A témát Konformlázadás c. írásomban fejtegetem tovább. „Lázadjunk így is úgy is”?
 
Ehhez még csak annyit, hogy valakivel volt egy kisebb vitám arról a felvetésemről, hogy egy már legalább 4-5 éve „AKG-san nevelt” gyereknek biztosan van igénye és oka a véleményalkotásra, a kritikára. Már csak azon az alapon is lehet rossz véleményük tanáraikról, amennyit fizetnek ezért a szüleik (a racionális, hétköznapi interperszonális okokról nem is beszélve!). Többek között azt mondta nekem erre az illető, hogy azok, akik régen „normál” suliba jártak, nem ilyenek. Szerintem az AKG nem kis lenyomatot hagy azért… nem rendszeres, de előfordult, hogy valaki azért alkudozott az egyik tanárral, hogy hadd ülhessen már a lábait feltéve az asztalra, mert ma olyanja van. Nem látok az AKG-ban az AKG lehetőségeivel és nyíltságával nem élő diákokat semmilyen tekintetben.
Még egy gondolat a tanárértékelésről: a rendszer hiányosságait már az is megmutatja, néhol milyen reakciókat kaptam a kritikáimra. A tanárok az átlagolások, az ötvenhétféle csoportosítás és a sehol sem használt skála, valamint a semmitmondó, gyakran csak pár ember által írt vagy csoportosan öncenzúrázott szöveges értékelések szürke, ondószín lötymedékéből soha nem kaptak ilyen jellegű negatív véleményt – legalábbis ennek fényében biztosan nem rázta volna meg őket így vállaltan a hiányosságokra fókuszáló iráshalmom. Már csak ezért sem érezhetem jónak a tanárértékelési rendszert.
 
Média: House-t néztünk. Hölgyeim és uraim, ennek kell lennie a médiának heti két órában! Először leadjuk az anyagot, a definíciókat, aztán megtekintünk egy konkrét példát, majd a példáról beszélünk! Én leszek az utolsó, aki a véleménykülönbségek letorkolását támogatni fogja bárhol is, de anno is az zavart, hogy egy definíción vitatkoztunk 20 percen át. Egy definíciót el kell magyarázni, le kell írni, és jó napot. Ki akar kit meggyőzni, amikor egy definícióról zajlik a vita? De most komolyan, mi értelme van? Ha heti „ötvenszázöt” óránk lenne, azt mondanám, rendben van, de így… örülök, hogy erre azóta nem került sor.
 
Csibeprogram: iskolafogászat. Alapjáraton két-két-két csibe megy egy alkalommal, most a „tantárgybemutató” miatt négy is ment – ezt és némi szervezési kavarodást leszámítva érdektelen az egész.
 
Zárásképp: a szerda délutáni németóra, ha jól emlékszem, körülbelül húsz perces késéssel kezdődött egy elhúzódott óralátogatás miatt. Ez csak azért érdekes, mert az adott anyagrészt (ami egyébként tök egyszerű volt) a hátralévő 20-25 percben csont nélkül átvettük, gyakoroltuk, átnéztük. Namármost, én, mint olyan valaki, aki már egyszer-kétszer panaszkodott az epochális rendszer néhol nem ideális időkihasználása miatt, természetesen egyből azon gondolkodtam el: ha ez tényleg ilyen egyszerű, mit csináltunk volna a hátralévő időben? Persze én is tisztában vagyok vele, hogy nem véletlenül nem egy expressztanfolyamról beszélünk és bizonyára számít a beépülés, az ismétlés, a gyakorlás… de mégis hajt valami, ami mindig azt mondatja velem: oké, tudjuk, gyerünk, menjünk, siessünk tovább!
 
Csütörtökön és pénteken felvételiztetés miatt több óra elmaradt, engem csak azért nem érintett ez, mert jómagam egyáltalán nem voltam jelen ezen a két napon. Három napos volt csupán a hetem.
 
 
A Heti apró-sorozatban e héttől kezdve szeretném egy-egy régebbi írásomat egy kis időre ismét „reflektorfénybe” hozni, hátha elkerülte régi és új olvasóim figyelmét. Nem azokra gondolok, amiknek amúgy is közük van a fent tárgyaltakhoz, elvégre ilyenkor úgyis link formájában hivatkozom rájuk. Itt és most olyan írások fognak szerepelni, amelyek „mindössze” érdekesek és talán fontosak is.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr982717000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cradle 2011.03.07. 07:27:26

A szubjektivitásba belefér hogy azt írod "híg fos hullámain szörfözni" nekem nagyon tetszett. De ha egyszer olyan helyzetbe kerülsz, hogy nem csak a véleményed mondhatod el, hanem tehetsz is valamit azért hogy változzanak a dolgok, akkor ezek a bukolikus jelzők inkább csak ártani fognak a célodnak, mert nem tényszerűek.
És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt.

TooNormal · http://alternativity.postr.hu/ 2011.03.07. 18:59:13

@Cradle: Igyekszem ezt egyre többször és többször megtenni, ahogy haladok előre a blogírással, már csak azért is, mert a tény, hogy felvetem a hibát, szinte sosem kap önmagában reakciót. Köszönöm, hogy szólsz, nyomokban még mindig jelen van a kezdeti "a blog hibáit automatikusan meg fogja oldani, hogy egy közösségi dolog lesz"-felhang az írásaimban, de igyekszem afelé haladni, hogy egy konstruktív, ne csak problémákat, de válaszokat is felvető világnézeti, akarom mondani AKG-nézeti blog legyen ebből. Vagy egyszemélyben, vagy többszemélyben.
süti beállítások módosítása