Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Óráról órára – 13.: Német (második rész)

2010.10.11. 22:47 TooNormal

A németórák másik felét egy másik némettanár tartja, más tematikában. Mennyire illik össze a korábban már vázolt koncepcióval? Alant kiderül.

A fenti bekezdés leírása közben eszembe jutott, hogy nem részleteztem az órák rendszerét. Ezt a mulasztást itt és most pótlom.
Az évfolyamon cirka tizennyolc gyerek tanul németet (nem emlékszem a pontos számra). A reggeli duplaórán mindenki együtt van, ilyenkor vesszük át az új anyagrész(eke)t L.-lel. A délutáni órákban a csoport két részre oszlik, s attól függően, hogy L. vagy Sz. tartja, mást és mást csinálunk. Ez a rendszer nem ugyanolyan, mint a spanyol- vagy franciaórákon használt – sajnos arról nem fogok tudni írni, remélem, módomban áll majd megfelelő vendégszerzőt szerezni.
L. tartja a „klasszikus” délutáni órákat, a nyelvtant, a beszéd- és hallásgyakorlatokat. Sz. egy másik történet (mindannak ellenére, hogy az írásórát ő tartja), az ő óráin olyan címszavakkal foglalkozunk, mint civilizáció vagy szókincs. Egy rendkívül jó fej, joviális fazonnal van dolgunk, az egészséges adagnál talán fél fokkal nagyobb Berlin-mániával. Mindamellett, hogy az irodalomposzt sokkal sötétebb képet fest, mint amilyet festenék (s valamikor írok is egy újat majd), Sz.-t akkor is nevezhetném egy amolyan „I. 2.0”-nak. Az összehasonlítás persze abból a szempontból igazságtalan, hogy sokkal kisebb csoportokkal van dolga, mint irodalomtanáromnak.
 
Na de térjünk rá az órákra! Mint minden kiscsoportos AKG-s órán vagy foglalkozáson, itt is alapvetően remek a hangulat, bár időnként túlzottan is laza. Ne feledjük, hogy pl. egy szókincsbővítős órán nyilvánvalóan nem 45 percig írjuk le az új szavakat, megkérdezünk néhányat, Sz. rávezet párra, néha elkezdünk beszélgetni valami teljesen oda nem illő dologról (ő erre rendkívül alkalmas, pláne civilizációórán – nálam ez plusz pont, de a globális skálán nem feltétlenül az) – lazaság van. Ez a lazaság azonban azzal jár, hogy cirka az óra felével egyenértékű időmennyiség az, amit gyakorlatilag munkával töltünk. Az ezzel járó esetleges lassúság főleg délutánonként tud zavaró lenni, s mindamellett, hogy élvezzük az órákat, azért nemegyszer vetünk lapos pillantásokat a faliórára. Sz.-nél általában nincs házi (erről még később), se dolgozat, s ezért egyeseknek ez a tökéletes alkalom, hogy elkezdjék megírni L. házijait. Sz. pedig, lévén joviális, nem csinál belőle nagy ügyet. Az ilyen és ehhez hasonló esetek megint csak egyéni megítélés alá esnek, egy vérbeli AKG-snak ez például pozitívum.
 
Ó, és még valami: eddig nem igazán volt folyamatosságuk az óráknak, legalábbis számomra nem voltak egyértelmű. Laza jelleggel igazodunk az L. óráin aktuálisan vett anyaghoz, s az ahhoz tartozó szókincsünket/ismereteinket bővítjük. Igen ám, de azokon a ritka alkalmakon, amikor kapunk házit, vagy senki sem írja meg (egy joviális tanárnak egy elméletben jelentéktelen házi feladatot? – minek, szól belőlem a szarkazmus), vagy nem is kerül szóba a következő órán. Így viszont, tényleg, minek? Csak a stressz van már a házi feladat ötletével is, kapunk így is eleget ;-)
 
Még egy – szubjektív – megjegyzés maguknak az óráknak a felépítéséről: bár biztos vagyok benne, hogy amint lesz már egy használható szintű némettudásunk, ezek az órák nagyon hasznosak lesznek, így az első hónapban gyakran döcögtek. Az ilyenkor „felvett” szavakat kényszer híján és egyéb dolgokkal amúgy is vastagon megterhelve kevésbé nézi át az ember, s sokkal kevesebbet épít be, sokkal kevesebbet tud egyáltalán beépíteni amúgy is korlátozott kommunikációjába. Az utolsó néhány óránk már gördülékenyebb volt, s a vizsgafeladatok (A1 egyelőre) átnézése is ígéretesnek tűnik így elöljáróban. Az első hónapban viszont szerintem hasznos lett volna, még ha csak pár óra erejéig is, csupán átismételni a korábbi anyagokat. Így is vannak ugyebár, akik ilyenkor írnak házit…
 
A konklúzió ugyanaz, mint L.-nél: ígéretes. Meglátjuk, merre tovább.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr692364172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása