Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Heti apró (2011. január 17-21.)

2011.01.22. 12:00 TooNormal

„Kreatív” Napok, szülinap és romák – bepótolt Heti apró következik.

Csak február tizenötödikén került ki (visszadátumozott), a csibéről és a Jogtalanulról szóló rész utólag készült, a dőltbetűs kiegészítések utólag kerültek be.
 
A hétfői nap non plus ultrája természetesen a nyelvvizsga volt, az eredmények szerdán érkeznek majd keddre meglettek(az A1-et megdöbbentően gyorsan, másnapra kijavították, ez a 3 nap is nagyon jó ezt is). A vizsgaruha-ügy megint nem járt az elvárt Watergate-üggyel. Megint voltak… érdekes öltözetek, na. Elviekben a legérdekesebb öltözet viselője majd akkor kapja meg az eredményeit, ha a héten valamikor bejön ünneplőben. Na ennek aztán semmi köze semmihez – persze azok után, hogy hagyták megírni, tényleg nem lenne fair utólag lenullázni a vizsgáját. A Hungária körúti óriásdugó miatt később kezdtük (ez elméletben érettséginél is igazolt magyarázat, ha elegen mennek arra), volt némi probléma a rádióval, és ez megkavarta a hallásfeladatokat, minden más normálisan ment. Ruhaügyben már nem csak szívom a fogamat, ez már még nehezebben megmagyarázható: ünneplőben kell jönni, különben nem vizsgázhatsz; többen jönnek farmerban, volt még pólóra rávett ing is. Nada. Nichts. Nothing. Nuku. Semmi. A farmer-tornacipő kombónál legalábbis, a legextrémebb eset utóhatásairól már írtam. Egyszerűen nem értem, miért kell egy ilyen szabályt hozni – illetve, azt hiszem, értem, de egyáltalán nem értek vele egyet. Különben is, minek kell megszokni az ünneplőt? Érettségire, mindenkinek garantálom, senki nem fogja megkockáztatni a farmernadrágot, már amennyiben még két év múlva is élni fog a „dress code”. Azonban azok után, hogy két sulis nyelvvizsgán (ami súlyában nem egy érettségi) azt látja az ember, hogy nincs következmény, az iskolai kiöltözés még a célját sem fogja elérni: egyre többen fogják lazábban/sehogy venni, teljesen racionálisan. Ha azt mondom, hogy feltétlenül hozzál pizzát, mert adok két pofont, hitelességem érdekében meg kell, hogy pofozzalak, amennyiben beállítasz egy pizzás ízesítésű csipsszel és egy tábla csokoládéval. Átkozottul zavar ez. Basszuskulcs, még azt is lehet, hogy kisebb büntetést lengetünk be és legalább nem dobjuk ki a tekintélyünk méretes szeletét az ablakon, csak egy kisebbet!
A kedvencem azért mégis az, hogy a digitális naplóban az szerepel, hogy tesiórán nyelvvizsga volt.
 
A csoportátlag érdekes módon pontosan ugyanannyi, mint az A1-nél, és nem is alacsony. A jelek szerint mégsem csúszunk szét, legalábbis biztosan nem annyira, mint ahogy feltételeztem. De mennyire nem! Mindenki megy érettségire.
 
Kreatív Napok vannak (megint), most normális tanórák vannak, a nyelvórák kivételével, amiken azonban kis szövegeket írunk az országról, a városról stb. Így egy nap után nem tűnik túl tartalmas vagy bonyolult feladatnak, kreatívnak pláne nem, de legalább találtam egy remek német szót: die Nachkriegszeit – háború utáni időszak. Csodás. A hét nagy részét a Kreatív Napok tették ki, értékelésem itt található.
 
Médián amolyan breaking news jelleggel a dokumentumfilmek megbeszélése helyett a West Balkánban történtekről beszéltünk, médiaszemszögből természetesen (ezúton fejezném ki együttérzésem mindenkinek). Csütörtökre marad A Nagy Izé, amit kissé aggódva és érdeklődve várok.
 
Szerdai program a szülinapszervezés volt, ami kapcsán így, ha utólagos pótlással is, de szeretnék értekezni. Sajnálatos módon nem voltam ott és természetesen nem tudtam megkérdezni mindenkit, az általános visszajelzés rendkívül pozitívnak hatott. Évfolyamvezetőnk szerint „mindenki magáénak érezte az egészet”. Már biztos említettem itt-ott, de biztosan nem lettem volna része a kreatív brigád(ok)nak, ha nem írnám ezt a blogot. Nagyon érdekes érzés. Ha jól emlékszem (és most intenzív konzultációban állok a digitális naplónk haladási naplójával), pár állomásnak (Oktogon stb., helyek a városban ugyebár) kellett definíciókat kitalálnunk, amiket az előző állomáson kellett megfejteni. Bocsi kedves mindenki, akiknek a belső szögek összegével kellett szenvedniük, többek között az én ötletem volt!
 
Csütörtök. Nagyjából két hete (plusz két hét halasztás) lengetgetem be azt a bizonyos valamit a média kapcsán, no kérem, itt is lenne: Jogtalanul. TASZ-os dokumentumfilm a hétesi romákról. Többek közt szerepelt benne egy idős fehér (fú de nem tudom pécé vagyok-e vagy sem…) nénike, az egyetlen nem-roma lakos, akiről elmondták, jaj, hát sose bántanák. Valahonnan átkozottul ismerős volt nekem.
Nem, nem rokon volt, legalábbis nem tudok róla. Mindenesetre tudtam, honnan rémlett, már ha ő volt az. Le is mentem a könyvtárba közvetlenül óra után és lecsekkoltam a feltételezésem. Stimmelt.
Vastagbőr, 2010 február végi bejegyzés: „És Hétesen felsírt az utolsó magyar ....
„Erzsi néni egyedül maradt: mindenkinek azt mondta, ő nem bánt senkit,  ezért neki sem kell másoktól félnie. […] Január 19-én hajnalban rátámadtak a lakásábanhárom héttel a támadás után elhunyt.” (azért nem dőltbetűsítem az idézetet, mert már az eredetiben is szerepel valami dőlttel)
 
Namármost, nem áll szándékomban nagy lángokat vető aktuálpolitikai kérdéseket előhúzni, ez különben sem együttéléstan (amiről már ezer éve írni akarok), hanem média, a dokumentumfilmes sajátosságok megbeszéléséhez nincs szükség a kisebbségi problémák megvitatására. Ez volt viszont az, amin átkozottul aggódtam, mivel nem állt szándékomban ezt az egész sztorit bedobni az órára, viszont ha ebbe az irányba ment volna el a beszélgetés a filmről, kötelességemnek éreztem volna. Volt már „jajjnemacigányságafelelős”-sztori máshol, majd írok is róla, rendkívül megkönnyebbültem, hogy itt erről nem volt szó. Beszéltünk egyfajta kulturális különbségről, arról, hogy „másképp kezelik a teret”, de ennek kapcsán nem volt szükség ennek az egésznek a felemlegetésére. Vékonyabb jég volt az, amikor az előző médiacsoport egyik gondolatát feszegettük, miszerint „nincs értelme az ilyen dokumentumfilmeknek, mert csak az egyik oldalt mutatják meg”. Namármost, ez is már inkább a Vélemény Reprintre illene, de szerintem inkább legyen két, egyik és másik oldalt bemutató film, mint egyik sem – mindemellett nem tartom én sem ideálisnak, hogy nincs prót és kontrát együtt prezentáló film. Nincs 50%-os szürke, szerintem lehetne. Tudom, ezzel azt várom el, hogy a szerkesztő/forgatócsoport végezze el helyettem a gondolkodási folyamat nem kis részét – vállalom. Nem mindenki gondolkodik szívesen (és hatékonyan), tudjátok?
A sulira visszakanyarodva tehát, a médiaórán a média maradt a téma. Ez remek hír. Köszönöm.
 
Pénteken a felvételi miatt délben ért véget a tanítás, „Kreatív Nap”-os részén filmet néztünk. Az angolóra, mint mindig, most is zseniális volt. 2011. január 21.: Matyilla.
 
Ezt is csak egy tucat ember fogja érteni. Éljenek a rétegpoénok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr942662047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása