Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Vajon mitől jó egy tanár?

2011.01.24. 22:41 TooNormal

Sokak számára, feltételezem, egyértelmű, de már érik egy filozofálgatós poszt.

Nem tervezek egy, a sok helyen olvasott „szeresse a hivatásáááát”, „tisztelje a tantárgyáááát”, „legyenek neki fontosak a gyerekeeeek” és hasonló klisékből összerakott poszttal előrukkolni – ez egyébként már csak azért is nehéz lenne, mert diák vagyok. Van azonban pár, olvasóim nagy része által már bizonyára ismert apróság, amiről most lenne kedvem pár sort írni.
 
Tudjátok, milyen gyakran hallottam anno, hogy „bezzeg [abban a csoportban, ahol érdeklődnek a tantárgy iránt] sokkal jobban mennek az órák!”. Ezt most igazából csak azért hozom fel, mert ha előbb vagy utóbb veszem a fáradságot, hogy restauráljam az Óráról órára-posztokat, akad majd olyan bejegyzés, ahol azt fogom írni: az illető ért a tantárgyához, de tanítani nem tud. Láthatóan nagyon sokat tud arról, amit meg kellene tanítania, megfelelő közegben talán még menne is neki az információanyag átadása, de pedagógiai képességei nincsenek.
 
Szerencsére iskolánkban tapasztalataim szerint igazából ez az a bizonyos legrosszabb, most hirtelen nem tudnék olyan tanárral előrukkolni, aki szerintem még csak nem is ért ahhoz, amit tanítania kellene. Hallottam én már sokkal rosszabb történeteket más iskolákból, egyet-kettőt talán én is tudnék mesélni, de ennek most itt sem jelentősége, sem helye nincs.
 
Azért nem (sem) egyértelmű az állásfoglalásom az ideális tanári működésről voltaképpen bármiről, mivel „a határon innen” ultraliberális, a „határon túl” meg kőkonzervatív vagyok, és itt a „határ” alatt most éppen a szabályokat értem. Számomra az ideális tanár az, aki a „határon túl” megfogja az embereket – nem annyira, mint amennyire én tenném –, csak annyira, hogy tekintélye és „súlya” megmaradjon, a „határon innen” meg közvetlen. Igen, ez azzal jár, hogy a diákokat másképp kezeli és ez mai világunkban jajj és fújj, mert ugyanúgy kell kezelni a koszos csövest, mint az öltönyös bliccelőt (szándékosan sarkos a példa). Nyilvánvalóan ez már értékrend és nem feltétlen tanítási módszer kérdése, egy tanártól azon felül, hogy egyben tartsa az órát, nem szabad többet elvárni (ezért megy át bőven a radaromon a gépírásóránk).
 
Mint tehát már leírtam, fontos, hogy egy tanár rendelkezzen pedagógiai képességekkel – ne nevessetek, a fentiek jegyében ezt szeretném elismételni. Szüksége van tekintélyre, mivel a diákok is emberek és nem egyszer visszaélnek a lehetőségekkel. Nem azért, mert „rosszak” vagy „gonoszak”, hanem az emberi természetből és korukból adódó dolog ez.
Nyilvánvalóan az sem mindegy, hogyan tudja valaki érdekessé tenni az anyagot, vagy hogyan tudja úgy prezentálni, hogy az meg is maradjon a fejekben – szerintem az előbbihez ma már nem szükségeltetik kreativitás, csak sok ráfordított idő és alázat – legtöbb AKG-s tanáromnál vagy az egyik, vagy a másik megvolt.
 
Pedagógiai képességek, informáltság, tanítási képességek – ezek hiányára lehet mentségeket keresni, százból egyszer nyilvánvalóan jogosak is, de szerintem nem érdemes.
 
Alapvető képességként kezelem a tudást, de sokakban ez sincs meg, ezt ne feledjük. Értékeljük a tárgyak és témák tudorait, de csak azokat hagyjuk meg tanárnak, akik rendelkeznek pedagógiai képességekkel is – a pedagógia csodája és legnehezebb része ugyanis pont az, hogy egy különböző képességű és érdeklődésű diákcsoportnak kell megtanítani valamit (rosszabb esetben csak leadni az anyagot) és egyben tartani az órát. Tudom, nem én találtam fel a spanyolviaszt; a tanításnál szerintem kevés nehezebb feladat létezik és minden elismerésem azoké, akik tudják, hogy kell ezt csinálni – de mindemellett javasolnám, hogy egy ideális világban, ahol nincs létszámhiány, vagy magas szintű iskola működik, válogassuk ki a legjavát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr72611226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.02.02. 17:34:15

"züksége van tekintélyre, mivel a diákok is emberek és nem egyszer visszaélnek a lehetőségekkel. Nem azért, mert „rosszak” vagy „gonoszak”, hanem az emberi természetből és korukból adódó dolog ez."

Abszolut. És pont a tekintély az, amit a liberális oktatásplolitika aláás.

Cradle 2011.02.03. 23:11:39

Többször is elolvastam, de mindannyiszor csak az jött le, hogy "az a jó tanár aki jó tanár". Pedgógiai képességek? Tanítási képességek? Számomra triviálisnak tűnik, hogy ezeket hangsúlyozod.

A tekintély az már jobb példa és hogy össze tudja tartani az órát. Ezek valóban fontosak. A tudás is abszolut fontos, ha a diák megérzi hogy a tanár bizonytalan valamiben, nem fogja tisztelni.

TooNormal · http://alternativity.postr.hu/ 2011.02.04. 00:29:43

@Cradle: Én is tudom, hogy ez finoman fogalmazva sem a legremekebb írásom, már elég rosszul voltam, amikor írtam, ha észrevetted, volt utána egy egy hetes lyuk. A témára valószínűleg vissza fogok még térni, hogy értelmesebb fejtegetésbe kezdjek. Ennek a posztnak a kulcsa igazából az, miért nem fogadtam, fogadom és fogom elfogadni mentségként, hogy "de az érdeklődő csoportban jók az órák"... erre ugyanis a közeljövőben többször is hivatkoznom kell majd.

@Csanádka: Azért azt se felejtsd el, hogy a csak és kizárólag a rendszerből táplálkozik a tekintély, az sem jó. Mindig vannak emberek, akik méltóak rá, és olyanok, akik nem. A klasszikus iskolarendszerben néha az utóbbiak közül is felruháznak vele párat, az előbbiben meg néha olyanok nem kapják meg (eszközök híján), akik egyébként több, mint megérdemelnék. A válasz szerintem - mint majdnem mindig - most is félúton van.
süti beállítások módosítása