Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Rajzóra – az epochális rendszer piócája?

2011.03.07. 21:15 TooNormal

A hatásvadász cím mögött komoly gondolat rejtőzik: miért szaggatunk le mindig egy hetet az irodalomról azért hogy a rajz helyet kapjon? Rajz esetében miért jó az epochális rendszer? Előnyök és hátrányok 80 percnyi irkafirkáról.

Be kell vallanom, nagyon nagy a kísértés, hogy a két összetartozó elemet (a megrövidített irodalmat és az epochális rendszerbe applikált rajzot) külön posztban tárgyaljam, a döntést attól teszem függővé, mennyire lesz hosszú ez az írásom (még akkor is, ha a Ne Fogalmazz Terjengősen Alapítvány szponzorálja). Vágjunk is bele!
A rajzórákról írt kritikám itt olvasható.
Az alapszituáció ugyebár az, hogy három hetes epochákban tanuljuk az aktuális anyagot a négy nagy tárgyból. Normális körülmények között az irodalomból egy hetet lekapunk és ott kapnak helyet a rajzórák. Nos, nem tudnám azt mondani, hogy az irodalomanyagainkat laza két hetes időmennyiségre tervezték (az egy hetesre redukált epochákról már ne is beszéljünk, ilyen is volt). Ellenkezőleg, majdnem mindig „sietnünk” kellett, hogy az anyag végére érjünk. A többi tárgy érdekes módon nem járt így – mint egy, az irodalom iránt érdeklődő valaki, nagyon nem örülök ennek. Tisztában vagyok vele, hogy a négy nagy tárgy közül az irodalom a „legképlékenyebb”, de akkor is jobbnak tartanám, ha nem csak és kizárólag egy tárgyból csippentenének le rendszeresen a rajz kedvéért – biztosan lehetne rotálni és egyszer az egyik, másszor a másik tárgyból levenni egy hetet. Az időkihasználtság amúgy sem tökéletes.
 
Természetesen kérdés, ez-e az ideális megoldás. Szerintem még ennél is jobb ötlet lenne a rajz negyvenperces órává való átalakítása. Igen, tudom, hogy a hosszú, „egy-etapos” munka hasznos, de most komolyan, ha az idő nagyobb részében nincs ott a tanár vagy hatvan percig szinte teljesen irreleváns és/vagy a diákok által magasról leszart, számonkérés nélküli elméletet vetít, az összes haszna elveszik a nagy rendelkezésre álló időnek. Persze a rajzóráknak mindig is volt egy lazább, „bulibb” jellege, folyamatos beszélgetéssel, zenehallgatással, néhanapján dobálózással. Nem mondom, hogy nem élveztem őket, bár szinte semmit sem tanultam meg a rajzórákon – ezt részletesebben már leírtam az idevágó Óráról órára-bejegyzésben.
 
Ha jól számolok, hat hét alatt 5x80=400 perc áll rendelkezésünkre rajzolgatni, ami 10 darab negyvenperces órát jelent. Heti egy duplaórával még összvissz több időt is töltenénk a rajzzal, mint így. Ugyanúgy hosszú etapok állnának rendelkezésünkre. Ja, hogy nincs folyamatosság? Hogy őszinte legyek, szerintem nem katasztrófa. Az én korábbi rajzóráimat nézve pláne. Félreértés ne essék, megérteném azt az érvet, hogy szükséges a folyamatosság, hogy relatíve egyhuzamban tudjanak a gyerekek a rajzzal foglalkozni, de a kihasználtságot nézve nem vesztenénk sokat a kétheti kettő, de rendesen megtartott és végigdolgozott duplaórával.
 
Ha ez sem tetszik, ajánlanám még a kétheti duplaórát két egymást követő napon. Hetedikben voltak kéthetente tartott délutáni duplaóráink (alkotóház, délutáni tesi, informatika), bizonyára meg lehetne oldani ezt is. Nem hiszem, hogy létfontosságú, hogy a rajz az epochális rendszeren, illetve konkrétabban fogalmazva az irodalmon lóg.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr362719892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása