Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Egy átlagos AKG-s nap – 2.: Tanórák, pardon, epochák

2010.06.20. 23:30 TooNormal

Az átlagos AKG-s nap krónikáját az első tizenöt percnél hagytuk abba, s már ennyi végeláthatatlan fogalomhalmot vetett fel. Miután ezen átverekedtük magunkat, jöjjön a következő, még töményebb falat.

Vége a nyitásnak, irány az első epocha.
 
Mamma mia, ez hosszú lesz. Nem aprózom el, vegyük végig az egész órarendet úgy, ahogy van. Kétféle fő óratípus létezik, a negyvenötperces óra és az epocha. Előbbi a nevéből adódóan negyvenöt percig tart és takarhatja az angol nyelv, a testnevelés, az informatika- és az énekóra (később a társadalomismeret, nálunk együttéléstan és a közgáz /ld. lejjebb/) bármelyikét. Ezeket a tantárgyakat különböző óraszámban, nem a kupacokban, hanem az angol csoportok
 
Anyám. Sose fogok a végére érni, igaz? Az angol csoportok a még iskolakezdés előtt megírt szintfelmérő teszt alapján jönnek létre, differenciált angoloktatás van. Az 1-es csoportban vannak a tukolaplíz-tenkjúverikamacskát kategóriájú nyelvtudás ismerői, a legmagasabb 5-ösbe pedig azok, akik akár már az iskola elkezdésekor (hetedikben) letehetnének egy középfokút és borítékolva van egy felsőfokú a jövőre nézve. A mi évfolyamunkon az ötös csoportból kivált egy hatos csoport, ahol már tényleg a szuperzsenik tartózkodnak, köztük jómagam is. A negyvenötperces órákon az angol csoportok szerint tartózkodunk, általában két vagy három csoport van együtt (az más kérdés, hogy annak idején ezeket a két-három csoportból álló csoportokat is elkezdték A, B és C néven aposztrofálni, így hónapokig fogalmam sem volt, mikor milyen órám lesz, hiába kap mindenki minden év elején egy kiskönyvet, ami voltaképp egy iskolai határidőnapló az órarenddel, kötelező olvasmányokkal, értékelési ponthatárokkal, tanmenettel stb.). Lévén közgáz-suli (Alternatív Közgazdasági Gimnázium), tizedikben valamilyen formában – ugyanígy, negyvenötperces órákban, bár általában közvetlenül egymás után van kettő és így duplaórában szokták megtartani – a közgazdaságtan alapjai is bekerülnek a tantervbe (a „valamilyen formában”-ról külön posztban később).
A másik az epocha. Ez nagy falat lesz, kéretik figyelni, ugyanis ezt a szót is két értelemben használjuk. Adott a négy nagy tantárgy: a matematika, a történelem, az irodalom+nyelvtan (ráaggatva a rajz) és a termtud (ami a földrajz, fizika, kémia és biológia kombinációja). Ezeket írd és mondd nyolcvanperces órákban vesszük három hetes periódusokban. Ez így bizonyára nem érthető, hadd magyarázzam el részletesen. Egy nap során két epochaóra (amit mi sosem nevezünk így, csupán az érthetőség kedvéért használom ezt a műszót) van, a reggeliben három hétig matek van, aztán három hétig történelem. Majd megint matek, majd megint történelem. A délutániban ugyanígy: három hétig termtud, három hétig irodalom. Öt-öt epocha van egy év során, mindegyikben egy nagy témát veszünk végig és epochazáróval zárjuk, ami voltaképp megfelel egy témazáró dolgozatnak. Minden epochára százalékos értékelést kapunk és az öt százalékos érték átlaga adja majd meg az év végi jegyünk. Igen, nincs külön jegy fizikából és kémiából. Az együttéléstan a történelemjegyhez járul hozzá két epochányi értékben a két félévre.
Tehát a nyolcvanperces órák az epochák és a háromhetes blokkok az epochák. Az egyiket epochának hívjuk, a másikat epochának. LÁTHATÓ A KÜLÖNBSÉG???
Na jó, csak gúnyolódom. Remélem, érthető a definíció.
Adott tehát a negyvenötperces órák garmadája, a két nyolcvanperces órával karöltve, nyolcvanhatféle csoportbeosztással. Ismétlem, az első pár hónapban fogalmam sem volt, mikor milyen órám lesz és kivel.
 
A következő posztokban végigveszem a tantárgyakat, az órák milyenségét. Akkor talán már érthetővé válik, milyen az iskola és akkor végre nekiláthatok a kritikáknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr112096871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása