Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Énekdolgozat - Tanulói példány

2010.06.27. 02:09 TooNormal

Ezt kaptuk e-mailben három nappal a dolgozat előtt, vö. füzet. - a szerk.

 

10. évf. Záró dolgozat – tanulói példány

 

1.      Melyek a mise állandó részei?

Írd sorrendbe ( latinul / magyarul )

 

-         Kyrie eleison! – Uram, irgalmazz!

-         Gloria in excelsis Deo – Dicsőség a magasságban Istennek

-         Credo in unum Deum – Hiszek egy istenben…

-         Sactus-Benedictus – Szent vagy-Áldott vagy…

-         Agnus Dei – Isten báránya…

 

       2. A reneszánsz kórusmuzsikának milyen műfajai vannak?

           Motetta: egyházi, latin szövegű, témája meghatározott, többszólamú

           Madrigál: világi, anyanyelvű, témája az ember/ öröm, bánat, szerelem stb./,többszólamú

 

       3. Milyen hangszerek tartoznak a következő hangszercsaládokba?

           Mi alapján soroljuk be a fúvós hangszereket? –

            Nem az anyaga, hanem a megszólaltatás  módja szerint!

       Fúvósok Fafúvósok /náddal                         Rézfúvósok /tölcsérrel

 

                             fuvola                                     trombita

                             oboa                                        harsona( pozan )

                             klarinét                                    kürt

                             angolkürt                                 tuba

                             szaxofon

                             fagott

        

        Vonósok:    hegedű, mélyhegedű= brácsa, cselló= gordonka, nagybőgő=gordon

 

          Ütősök:  üstdob= tympani, nagydob, pergődob, xilofon, triangulum=fémháromszög,

                           cintányér, harangjáték, gong 

         

          Billentyűsök: zongora, csembaló, cseleszta, orgona

 

         Pengetősök: gitár, lant, (koboz, bouzouki, szitár stb.)

Ezek a hangszerek a szaxofon , a pengetősök és a billentyűsök kivételével a klasszikus zenekar hangszerei.

DE! A szimf. zenekarban lehetnek( gitár, szaxofon ) egy versenymű szólóhangszerei.

 

  1. Helyezd el a hangszereket ( a nevüket kiírva! ) a szimfónikus zenekar ülésrendje szerint!

Rajzold le a félkör ívet, ahogy szoktuk, úgy könnyebb!

 

 

 

 

 

  1. Nevezd meg a zenetörténeti korszakokat kronológiai sorrendben és írj minden korszakhoz legalább  3 zeneszerzőt!

Gregorián/ X.-XI. sz. /:   nem tudsz nevet írni

Reneszánsz/ kb. 1400-1600 /: Josquin des Prez, Orlandus Lassus, Giovanni Pierluigi da Palestrina, Claudio Monteverdi stb.

                   

Barokk/ kb. 1600-1750 /: Henry Purcell, Antonio Vivaldi, A. Corelli, Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Handel, Jean Baptiste Lully   stb.

              

Bécsi klasszika/ kb. 1750-1820 /: Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven   stb.

 

Romantika /kb. 1820-1900 /: Franz Schubert, Robert Schumann,                                                    Erkel Ferenc, Felix Mendelssohn- Bartholdy, Liszt Ferenc, M.. Muszorgszkij, P.I. Csajkovszij, Frederich Chopin, H. Berlioz, Johannes Brahms, Richard Wagner, Gustav Mahler, Anton Bruckner, G. Rossini, Giuseppe Verdi, G. Rossini, N. Paganini,

B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg  stb.                    

                 

XX. század: Kodály Zoltán, Bartók Béla, Richard Strauss, Igor Sztravinszkij, A. Schönberg,

                     M. Ravel, Claude Debussy, Carl Orff, George Gershwin, Leonard Bernstein,

                     Ligeti György, Kurtág György, K. Penderecki, Szokolay Sándor stb.

 

  1. Mikor tapsolsz, ha egy klasszikus hangversenyen egy több tételből álló zeneművet

hallgatsz / pl.: szimfóniát, versenyművet, vonósnégyest, szonátát, szvitet /?

Akármennyire tetszett is, CSAK A LEGVÉGÉN!!!!!!!!!!!!

 

  1. Írd az opera címe mellé a zeneszerző nevét!

 

    1. Szöktetés a szerájból :
    2. Figaró házassága:           
    3. Don Giovanni= Don Juan :         > W. A. Mozart
    4. Cosi fan tutte:
    5. A varázsfuvola:

 

    1. Fidelio:       > Beethoven

 

                  -     Hunyadi László:

                  -     Bánk bán:                            > Erkel Ferenc

 

    1. Rigoletto:
    2. Aida:                > Verdi
    3. Traviata:

 

 

 

 

 

                  -     Walkür:

                  -     A bolygó hollandi:                     

                  -     A nürnbergi mesterdalnokok:            > Richard Wagner

                  -     Parsifal:

 

    1. Bohémélet:
    2. Pillangókisasszony:         >   Giacomo Puccini
    3. Tosca:
    4. Turandot:

 

    1. Salome:          >   Richard Strauss

 

    1. A kékszakállú herceg vára:          >  Bartók Béla

 

    1. Háry János ( daljáték, nem opera ):
    2. Székelyfonó ( ez sem opera ):               >   Kodály Zoltán

 

    1. Vérnász:           >    Szokolay Sándor

 

 

  1. Ki a szerzője a műveknek és mi a műfajuk?

 

szerző

 

a mű címe

 

műfaja

O.Lassus                               

Visszhang

madrigál

G. F. Handel

Messiás

oratórium

J. S. Bach

h- moll zenekari szvit

szvit

J. S. Bach

Brandenburgi versenyek (1-6 )

versenymű

J. S. Bach

Máté- passió

passió

A. Vivaldi

A négy évszak

versenymű

W. A. Mozart

Requiem

gyászmise

W. A. Mozart

Jupiter szimfónia

szimfónia

W. A. Mozart

Kis éji zene

szerenád

L. v. Beethoven

Egmont nyitány

nyitány

L. v. Beethoven

V.( Sors ) szimfónia

szimfónia

F. Chopin

Forradalmi etüd

etüd

Liszt Ferenc

Les Preludes

szimfónikus költemény

Csajkovszij

Diótörő

balett

Muszorgszkij

Egy kiállítás képei

zongoradarab

Sztravinszkij

Tavaszi áldozat

zenekari darab

Bartók Béla

A kékszakállú herceg vára

opera

Bartók Béla

Concerto zenekarra

concerto

Kodály Zoltán

Psalmus Hungaricus

oratórikus mű

Kodály Zoltán

Jézus és a kufárok

kórusmű

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Kinek melyik művében szerepelnek?

 

Sarastro

Mozart: Varázsfuvola

Radames

Verdi: Aida

Melinda

Erkel: Bánk bán

Judit

Bartók: A kékszakállú herceg vára

Almaviva gróf

Mozart: Figaró házassága.,    Rossini: Sevillai borbély

Cillei Ulrik

Erkel: Hunyadi László

Örzse

Kodály: Háry János

Violetta

Verdi: Traviata

Brünhilde

Wagner: Walkür

Cso-cso-szán

Puccini: Pillangókisasszony

 

 

  1. Állítsd össze a vegyeskar szólamait hangfajok szerint!

 

 

Női szólamok a magastól a mélyig: szoprán, mezzo, alt

 

Férfi szólamok a magastól a mélyig: tenor, bariton, basszus

 

 

  1. Ki vezényli a zenekart és ki vezényli a kórust?

 

zenekar: karmester ( dirigens )

 

kórus: karvezető ( karnagy )

 

  1. Melyik zenetörténeti korban születtek az alábbi műfajok?

Magyarárz el, melyikre mi a jellemző!

 

    1. reneszánsz: madrigál, motetta, mise
    2. barokk: oratórium, opera, versenymű, szvit
    3. bécsi klasszika: vonósnégyes, szimfónia, szonáta
    4. romantika: szimfónikus költemény, etűd, impromptu, nocturne
    5. XX. sz.:  sprechgesang, jazz

 

  1. Válaszd ki aláhúzással, mely kifejezések illenek egy népdal elemzéséhez!

 

( Csak a helyes megoldásokat írom ide! : pentatónia, kvintváltás, ereszkedő dallamvonal, kupolás dallamrajz, parlando, rubato, visszatérő sorszerkezet, tempo giusto, alacsony szótagszám, régi stílus, új stílus )

 

 

 

 

  1. Milyen instrumentális( hangszeres ) és vokális ( énekelt ) zenei műfajokat ismersz?

Magyarázd meg, melyikre mi a jellemző!

 

Instrumentális ( hangszeres ): szvit, concerto=versenymű, vonósnégyes, szonáta, szimfónia,

                                               szimfónikus költemény, etűd, nyitány stb.

Vokális ( énekelt ): motetta, madrigál, kórusmű, opera, oratórium, kantáta, passió, dal

 

  1. Mit tudsz a klasszikus szimfóniáról?

 

4 tételes zenekari darab (Joseph Haydn alakította 4 tételessé, a ¾-es III. tételt ő iktatta be )

- I. gyors

- II. lassú

- III. menüett

- IV. gyors

A XIX. században nagy változáson megy keresztül a műfaj. Korszakos jelentőségű                      Ludwig van  Beethoven IX. szimfóniája, melynek IV. tételében a szerző Schiller Örömódáját megzenésítve kórust, szólistákat alkalmaz a zenekar mellett ( mint egy oratóriumban, vagy kantátában. ). Később a tételek száma is megnő.

 

 

  1. Írd le annak az operának a tartalmát ( szerző, szereplők nevével együtt ), amelyik legjobban megtetszett! Mindegy, melyik zenetörténeti korszakból való!

 

( Lapozd fel az Operák könyvét, ha nem emlékszel pontosan rá!!! )

 

  1. Mit jelent: „jeles napok”?

Azokat a napokat nevezzük így, melyekhez valamilyen állandó népszokás, vagy hiedelem kapcsolódik. / pl.: advent, karácsony, újév, húsvét, farsang, pünkösd stb. /

 

  1. Mit nevezünk zenei hangnak? – a levegő rezgésének szabályos, periódikus mozgását. Milyen tulajdonságai vannak? – hangmagasság, hangerő, hangérték, hangszín, rezonancia

/ segítségedre van a „ Kulcs a muzsikához” tankönyv 278. oldaltól! /

 

  1. Mi az akkord? – több, legalább 3 különböző hang együttes megszólalása.

/ Bővebben a tankönyv 302. oldalán olvashatsz róla. /

 

 

 

 

 

 

 

 

A „Kulcs a muzsikához” kemény borítós tankönyvből  kiegészítheted !!      

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr712112713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása