Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Heti apró (2011. február 7-11.)

2011.02.15. 00:12 TooNormal

Síszünet előtt, érettségi-jelentkezés „után”, egyéb kis apróságok. Heti apró, vagyis inkább „Múlt heti apró”.

Kezdjük talán az előrehozott érettségire való jelentkezéssel és azzal a ténnyel, hogy a németcsoportból tudomásom szerint kivétel nélkül mindenki megy középszintűre, úgyhogy ezúton szeretném visszavonni a szétesésre és lelassulásra vonatkozó megjegyzéseimet. A jelek szerint az elvárásaim nagyjából csomolungmai magasságokban vannak. Mindenesetre sok drukkolós kéz- és lábtörést mindenkinek. Vagy nem ezt szokták mondani…?
 
Kedden írtunk médiadogát, emlékeim és a Mayor szerint nem volt bejelentve (ritkaság nálunk az ilyen), bár mivel a tök egyszerű/véleménynyilvánítós kategória volt (és mint O. közölte velünk, jók is lettek), nem is katasztrófa. Persze nem lehet minden tantárgynál ilyen jellegű dolgozatokat íratni (matekból vicces lenne egy „szerinted objektív-e a másodfokú egyenlet megoldóképlete?”-dogakérdés), de nem lenne rossz ötlet bejelentetlenül időről időre az előző órákon átvett dolgokról egyértelmű dolgokra rákérdező/véleménykifejtős kérdésekből összeállított rövid dolgozatokat tartani. Az órai figyelmet talán kicsit növelné.
 
Ha már dolgozatok! A németes szódogák – elméletben – úgy működnek, hogy a leckékhez tartozó szólistákat általában két nap alatt tanuljuk meg, első napra házi az első fele, másodikra a másik. Elméletben bármikor írhatunk szódolgozatot, de a praktikus szempontok (is?) arra ösztönzik L.-t, hogy csak a leckék végén legyen szódoga, már amikor. Ez azzal a szerinte nem pozitív fejleménnyel jár (nem véleményezni akarom ezt, csak faramuci a mondatszerkesztésem), hogy a szódolgoza várható/bejelentett időpontjára, a lecke végére hagyjuk a teljes szótanulást. De hát persze hogy ezt tesszük, ha ennyire, hm, németesen rendszeresek a szódolgozatidőpontok! Ha a cél a rendszeres tanulás és nem a rendszeres, lehetőleg mindenre kiterjedő számonkérés, írjunk csak random időközönként szódolgozatokat!
 
Ezzel ügyesen át is kötöttem narratívám fonalát a németre. Ez már csak azért is jó, mert a következő négy-öt gondolat a németórákról fog szólni.
Zuerst, szerdán egy érdekes vitát folytattunk, ööö, civilizációórán, ha jól emlékszem? Szerdán elvileg az van. Több helyütt is megfogalmaztam, hogy ezeknek az „ortodox” németóráknak később lesz igazán haszna, amikor már tudjuk használni a nyelvet, s úgy néz ki, lassacskán igazam is lesz, ugyanis a társaság egy jó kis vitába keveredett. A téma nem volt más, mint a… akadémikusan akarok fogalmazni: nemi szerepek a flört során a huszonegyedik században. Normálisabban megfogalmazva: normális-e, ha a fiú nem megy oda a lányhoz, vagy ha az utóbbi meg oda az előbbihez? A témáról majd tervezek írni ezt-azt a Vélemény Reprinten, suliügyben csak annyit róla, hogy egyrészt mindenki aktívan részt vett benne, nagyon sokáig németül, de ami a legérdekesebb, az az, hogy egy idő után olyan szintre jutott a társaság, hogy németül nem tudták kifejezni a gondolataik, ezért magyarra váltottak. És lehetett. Már csak azért is, mert előtte mindenki aktívan németül karattyolt. Érdekes és tök jó németügyi, tematikai, csoportdinamikai és pedagógiai szempontból is.
 
Volt gyilkosozás is, ráadásul a „klasszikus” németórán. Óra második felén. Ilyenkor, ha előjön a bennem lakó blogíró, az jut eszembe, hogy állunk időben az anyaggal, ha ez belefér: a jelek szerint jól.
 
Csütörtökre cirka nyolc oldalnyi házit kaptunk, benne – gyors becslés csupán – kb. hatvan lefordítandó mondatot. Ez egy dolog, sokan és sokat szívtuk a fogunkat miatta. A nehézség „csupán” a kijavítása, szinte az összes óra erre ment el. A hallásóra is. Ez a normális procedúra, vagy most csak így alakult? Vagy félretettünk valamit, hogy javíthassuk a rengeteg házit? Ha nem, akkor tuti ez volt az ideális felhasználása az extra időnek? Egy csomó favágós feladat (én vagyok a csoport „ufója” de kb. két óráig írtam cakumpakk), aminek a javításával megy el az összes idő? Nem vágom, tényleg nem. Nem a hosszú házival van a bajom (ld. itt), de az időbeosztás és felhasználás itt egyáltalán nem tűnt ideálisnak számomra.
 
Szünetre is – relatíve – sokat kaptunk, bár a nagyját konkrétan a lyukas órában megírtam (ismét, ufó). Mindenesetre annyira nem sok. Maradjunk csak annyiban: nem éppen kilencszer annyi, mint a csütörtökön feladott házi.
 
Emlékeztek a Kreatív Napokra? És a másodikra az „izgalmas” és „kreatív” szövegírási maratonnal? A szövegeket azért írtuk, hogy elküldjük a németországi iskolásoknak, akikkel kapcsolatban állunk. A közelmúltban felállt egy fórum/chat hibrid valami (még nem volt szerencsém felmenni, csak mástól hallottam a milyenségéről), az ottaniak azonban – ismét csak hallomásból – megkérdezték, minek a rövidítése az AKG. A jelek szerint nem kapták meg a szövegeket. Cirka három hét alatt. Tudom, hogy a tanáraink elfoglaltak és – főleg velünk – rengeteg a dolguk, de talán az e-mailben megkapott, begépelt, leellenőrzött stb. szövegeket elküldeni talán nem egy lehetetlen küldetés ennyi idő alatt. Persze az is lehet, hogy csak pont egy olyan egyén volt fenn a chaten, aki tojt az összes megírtra, nem tudom. Minderről csak szombaton értesültem, így ellenőrizni és utánajárni nem tudtam.
 
Irodalmi önképzős hír: még nem tudjuk, a téma az utcán hever-e, de ennek érdekében tettünk egy sétát a foglalkozáson. Örülök, hogy ebbe a kreatív, inspirációgyűjtő irányba haladnak a foglalkozások.
 
És még egy dolog: szombaton volt szerencsém megnézni A hullámot. Namármost, ezt a filmet, ha jól emlékszem, tizedikben, megnéztük együttéléstanon – illetve hát megnézték a többiek. Jómagam nem voltam ott. A közeljövőben majd írok róla valamit a Vélemény Reprintre. Ide csak annyit, mert valamilyen szinten adott az összehasonlítás a fenti film és Az osztály között: A hullámot túl korai volt szerintem akkor leadni, ehhez a filmhez érettebbnek kell lenni tizedikesnél, az üzenetének teljes megértését és megfelelő súllyal való értékelését szerintem mondjuk jövőre lenne érdemes megpróbálni. Ellenben Az osztályt a sokkhatás érdekében mondjuk nyolcadikban lenne érdemes. Azon film üzenetének (iskolai erőszak és „bullying” hatásai) ugyanis komoly aktualitása van egy gimnázium elején.
 
A héten – lévén síszünet – valószínűleg elmaradt Heti aprókat és/vagy restaurált ÓÓ-posztokat olvashattok majd, már amennyiben lesz kedvem és időm hozzájuk. Előbbi valószínűbb, mint az utóbbi.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr302661983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása