Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Új reakciók

2010.10.01. 19:11 TooNormal

Volt szerencsém beszélgetni még néhány tanárral a blogról. Különösebb haladási irány és koncepció nélkül hadd vegyem végig a reakciókat, hozzászólásaikat.

Egyrészt túlbecsülik (és ezzel paradox módon eljelentéktelenítik) azt a nyilvánosságot, amit a blog jelent az iskola mindennapjai számára. Sajnos, bármennyire sokkol és meglep ez a tény néhány embert, a teljesen idegen ember nem fogja elolvasni a blogomat egy számára érdektelen iskoláról. Nem, ezt a blogot nem fogja ötvenezer ember olvasni naponta. Tudják, tudjátok, kik fogják olvasni? Azok, akiknek köze van az iskolához.
Velük meg aztán lehetünk kendőzetlenek, nemde? Ha valakik, ők tudják, miről beszélek.
 
Egy patrónus (aki nem olvasta a blogot) azt is megjegyezte, hogy komolyan azt várom-e, hogy ennek hatására másképp fog majd tanítani X vagy Y. Szeretném felhívni a figyelmet, hogy ezzel a mentalitással aztán teljességgel ohne értelme van annak, hogy a tanárértékeléseket minden évben megírjuk. A fenti megjegyzés cinizmusától eltekintve azt mondom, ha az az ára annak, hogy a tanárok felfigyelnek egy halom kimondatlan problémára, hogy potenciálisan egy célkereszt elé helyezem magam, akkor vállalom. Persze a tanárok problémája inkább a személyesebb irányultságú megjegyzéseim voltak.
 
Ennek kapcsán hadd mondjam el, mik a terveim a továbbiakban. Tudni kell, hogy a posztjaimat egy vagy két ültömben megírom, s komolyabb korrekció nélkül ki is teszem. A szerda délutáni beszélgetés során kikristályosodott (tudni kell, hogy kor- és évfolyamtárs olvasóim is jeleztek már hasonló problémákat, de kellett a tanárok hasonló véleménye is, hogy elfogadjam – stílszerűen azokat a dolgokat, amiket csak a tanárok éreztek problémásnak, nem tervezem iktatni), hogy néhány írásban találhatóak – tényleg felesleges – személyeskedések. Namármost, sosem voltam a cinizmus ellen, de azt kellett észrevennem, hogy ha egy cinikus megjegyzésbe bújtatom a legitim kritikám, akkor nem a kritikára figyelnek, hanem a személy elleni „támadásra”. Ezzel pont azt nem érem el, amit akarok – pár jelentéktelen mondatot például kommentár nélkül törölni is fogok, nem fognak hiányozni, higgyétek el. A kritikai elemek természetesen megmaradnak.
 
Néhol felmerült az etika kérdése is, például amikor egy az egyben bemásoltam egy értékelőt vagy egy levelet a szülőknek. Előbbinél megértem, mire gondolnak, bár akkora tragédiának nem gondolom, utóbbinál azonban, hands down, amolyan botcsinálta oknyomozóként tényleg átléptem egy határt. Azokat a hozzászólásokat, amik a szaktanárok potenciális reakcióit és az ebből rám kinéző veszélyeket taglalták, csak annyíval tudom lereagálni, hogy a szubjektív szakmai kritikámat nem érdemes elbagatellizálni. Ha ehhez az kell, hogy kivegyem a személyes(kedő?) megjegyzéseket, erre hajlandó vagyok.
 
S hogy merre tovább? Mint a múltkor is említettem, folytatjuk. Ha valakinek baja van azzal, hogy olyan problémákat feszegetek, amiről a diákság a) nem tájékoztatja a tanárokat vagy b) amivel nem foglalkozik, akkor azoknak tényleg nem kötelező ezt olvasniuk. Annak érdekében, hogy építő kritikaként lehessen kezelni az irományokat, természetesen elvégzek pár módosítást, kiemelek pár pozitívumot és összegzem a negatívumokat. A korábban felsorolt „szakmai” problémák szinte mind legitimek, csupán kis része magánvélemény. Remélem, mindenki tisztábban fog látni az Óráról órára-posztok új verziói után.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr642337882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beteges hulla 2010.10.04. 16:17:34

Taking guns to Afghanastan
süti beállítások módosítása