Apám Kurva Gazdag

Az AKG tanulója blogot ír. Számára ez az iskola 'a legkisebb rossz'. Azokat a helyzeteket bocsátja vitára, amiket problémásnak lát.

Ezúton felhívja az Olvasó figyelmét, hogy a blog, amíg mást nem állít, nem tényeket, hanem szubjektív észrevételeket közöl! Problémákat vet fel, hol a szerző sajátjait, hol egy kisebb vagy nagyobb csoportét. Az már az Olvasó felelőssége, hogy mit kezd a felvetésekkel.

Fácsebukk/Arckönyv/Egyéb vicces elnevezés

Vélemények (a teljesség igénye nélkül)

És továbbra is azt javasolnám, hogy ne állj meg azon a ponton, hogy valamiről kijelented hogy szar. Írd le hogy hogyan lehetne jobb, ha már elszaródott. Illetve, ha látsz valamit a lejtőn megindulni, hogyan fordítanád meg. Ettől nem tűnnél okoskodónak, vagy más dolgába beledumálónak, sőt. (Cradle)

Sokunknak sokféle problémája van az iskolával, az iránnyal, amelyben ez az egész halad, és valóban nincsen olyan működő fórum, ahol ezeket megbeszélhetnénk. Az eredetileg e célra létrehozott intézmények, ahogy azt, kedves Luci, sokhelyütt leírtad, impotens, működésképtelen humbugnak bizonyultak [...] De persze kerülném a túlzott cinizmust, csakúgy, mint a kielemzésed, az önajnározás azonban - még ha jól tudom is, hogy nem annak szánod - azért csak önajnározás marad, ebben a minőségében pedig óhatatlanul visszatetszést kelt (sőt, helyenként nevetségessé tesz). (Radnóti András, via Facebook)

Ha a szerkesztő valóban egy diák, akkor elsősorban a tanárok számára szeretnék gratulálni, akik kinevelik a jövő számára perspektivikus és környezetét pozitívan formálni képes új generációt. Az előző cikkhez csak annyit, hogy mint a jelenlegi wikileaks.org eset is mutatja mindig is lesznek olyanok aki inkább el szeretnék kendőzni az igazat, de ott lesznek azok is, akik kiállnak azért. (Dr. Lenkei Noémi)

A szerzőnek (…) respect, hogy belsősként felvállal egy ilyen írást. Kár, hogy a mi sulinkban nem lehetett hasonló. Sok sikert! (boniem)

A blogod kell ennek az iskolának, és bár személy szerint nem mondanám hogy "így tovább", de élvezettel olvasom amiket írsz... (the.freeman42)

„…sok írással tudok azonosulni, bár nem biztos, hogy én is ugyanilyen drasztikus mértékekben gondolkodom. Mindenesetre jó olvasni más véleményt is, mint a sablondumát.” (Cselőtei István, via Facebook)

„Teljes mértékben támogatnék egy blogot, ami az iskoláról szól, és ami elemez, nem csak dicsér, ez a jelenlegi viszont sajnos hazug és félrevezető, intoleráns, bántó.” (Baranyai István)

„Azt hittem, hogy csak én vagyok túl kritikus, és velem van a baj, de ezek szerint nem.” (Nussi)

„Értem én, hogy a blogod pusztán építő jellegű kritika kíván lenni, de többet használnál ha mondjuk elárvult madárfiókák fölé emelnél fedelet (…) jó ahogy csinálod, azzal nem értek egyet, amit csinálsz. Mert egy jó kritikai érzékkel rendelkező valakinek - márpedig te ilyennek tűnsz - rengeteg dolog van amit érdemes is hosszabban górcső alá venni. Villon se az orrtúrástól vált korának krónikásává... ” (Léderer Balázs)

Posztodban nem a tantárgy blokk, hanem sokkal inkább a tantárgyakat tanító tanárok (köztük az én személyem) kritizálására helyezted a hangsúlyt, és erről nem állt szándékomban veled vitát folytatni, véleményt cserélni. (Hegymegi Mariann)

„Ez voltaképp olyan, mint egy nyilvános tanárértékelés.” (egy évfolyamtársam véleménye)

Szigorúan személyiségközpontú címkék

abszurd (12) ajtó (8) akg karácsony (3) akg szülinap (2) akg terminológia (24) alkotóház (3) alkotókör (8) amiről nem beszélünk (8) angol (3) apró (1) az osztály (film) (4) becstelenség (2) bedemárton (3) belső (7) bevezetés (2) cigaretta (7) csengő (5) csibe (8) diákság (16) differenciálás (2) dolgozat (7) e. (3) egy átlagos nap (6) ének (3) érettségi (1) erőszak (1) értékelés (13) ezmegaz (17) f. (5) fesztivál (5) filozofálgatás (8) frissítés (1) go (1) gyik (2) h. (5) házi feladat (1) heti (1) heti apró (10) hipokrita (7) hozzáállás (20) hülyegyerekek (2) humor (1) i. (1) informatika (3) irodalom (2) iskolaújság (5) j. (2) jócucmák (9) jokkmokk (1) k. (1) képességek (1) kisebbségben (1) kisszínes (4) komment (1) kommunikáció (11) komoly (19) korlát (7) közgáz (5) közösség (15) kreatív (8) külvilág (1) l. (4) liberál (18) m. (2) matek (1) matematika (2) média (7) mi. (1) mindennapi naplólapok (14) mo. (2) n. (2) nagy lépés előre (2) német (5) népnevelde (3) nevelés (9) nó. (1) nyelviév (8) nyitás (1) nyitótábor 11 (3) o. (1) offtopik (1) oldalak (1) óráról órára (19) ötlet (3) p. (1) pályázat (1) patrónus (15) pedagógiai program (3) petyhüdt kéz (12) póker (1) portás (1) posztlista (1) projekt (1) r. (2) rajz (3) reakció (19) rendszer (21) restauráció (5) st. (1) számolgatás (2) szemforgatás (8) szervezés (23) szimptómák (10) szolgálati közlemény (29) szülő (1) t. (3) tábor (1) tanár (10) témahét (5) termtud (5) testnevelés (4) tizenkettedik (1) történelem (3) vendégszerző (4)

Utolsó kommentek

  • TooNormal: @szegfű77: Köszönöm, hogy reagáltál :) Közben már elköltözött a blog (ide: alternativity.postr.hu/... (2011.06.14. 21:42) Tanárértékelés
  • szegfű77: Szia, mint épp értékelésben lévő tanár írok Neked.:) Igen kétévente van egy felülvizsgálat, ami l... (2011.06.08. 08:08) Tanárértékelés
  • akghibrid: Természetesen nem kívánok veled párbeszédet folytatni, mivel az általad használt stílus rendkívül ... (2011.03.12. 18:48) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @TooNormal: Csak annyit tennék még hozzá(d) befejezésképp, hogy a levél szerint az elzárkózás első... (2011.03.12. 18:37) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • TooNormal: @baranyaiistvan: István, szerettem volna, ha ennek a kis vitánknak "szépen" lehetett volna vége, d... (2011.03.12. 18:25) A másod-nem-közlés esete a bloggerrel
  • Utolsó 20

Kisebbségben – Permutációk

2010.10.17. 23:04 TooNormal

Vélemény: "Az írás egész jó, csak nem igazán az AKG hibáiról szól. Az biztos, hogy a hatékonyságot nem viszik túlzásba"  - kéretik ennek fényében olvasni.

A poszt lényege az, hogy hogyan kezelik a tanárok, amikor sok egyénnek van baja eggyel - a) azért, mert hülye b) azért, mert 'lúzer' c) azért, mert beszívva megy órára.
 
Hosszabb posztsorozatot akartam, de a visszajelzések hatására inkább egy bekezdésre redukálom a történeteket.
 
1)     Adott egy diák, aki álszent, kihasznál másokat, ő a leglegleg, arrogáns, egyebek –olyannyira, hogy az már az ebből a szempontból aránylag toleránsnak mondható évfolyamközösségnek is elfogadhatatlanná vált. A reakció akár elképesztőnek is nevezhető: a G-Portál csodáival élve elkészült és összeállt egy Utálók Társasága. Semmi sem zajlott ott, csak fórumos párbeszéd, olyan jelleggel, hogy ’igen, X-et rendszeresen átverte és hitegette Y-t’. A durvulás előtt már leállt az egész. A tanárok elé került a dolog, nagy beszélgetés. S mint az nyilvánvalóvá válik számukra meglehetősen rövid időn belül, hogy ez egy kicsit komolyabb ügy annál, mint hogy egy ’jaj, gyerekek, ilyet nem szabad, majd beszélünk a fiúval’-módszerrel el lehetne intézni. Tehát reakciójuk a következő: ’jaj, gyerekek, ilyet nem szabad, majd beszélünk a fiúval’. Beszéltek is. Akkor viszont ha tudják, hogy a kisebbséggel van a baj, s tesznek is annak érdekében, hogy ez változzon (mint megtörtént nálunk is bizonyos szintig), akkor minek kommunikálják azt, hogy a többséggel van a baj?
 
2)      Érkezik egy új diák tavaly. A csoport, mivel már nem kiskamaszokkal van tele, eddig soha nem tapasztalt nyíltsággal fogadja. Igen ám, de kiütköznek személyiségének vállalhatatlan vonásai: nem túl intelligens, s azt hiszi, egy magánbeszélgetés esetén teljesen normális, hogy ő odaáll és hallgatja azt. Időnként el-elröhög egy olyan rétegpoénon, amit nem is érthet. A lerázási kísérletekre ügyet sem vet, talán fel sem fogja őket, de azért lassan elszigetelődik. Egy tanár-diák beszélgetésen szóba kerül és patrónusa döbbent arccal hallgatja a hosszasan sorolt negatívumokat. Reakciója még csak nem is az, hogy ’majd beszélek vele ezekről’, hanem ’ugyan már, ez túlzás, biztos nincs így, nem lehettek ilyenek vele’.
 
3)      Adott pár diák, akik amolyan egyszemélyes szubkultúrát képviselnek, anélkül, hogy a fenti két példa negatívumaival rendelkeznének. A többség által mutatott elutasítás a színfalak mögött zajlik, az események sosem jutnak el a tanárokhoz.
 
4)      Adott egy új diák, aki elfogadhatatlan viselkedést és állapotot tanúsít az órákon. Gyakran ott sincs, ha ott van, néha akkor is használhatatlanul. Pofátlansága néha olyan méreteket ölt, hogy a legbékésebb tanárból is kihoz egy káromkodást. A diáktársainak nincs vele baja, a tanároknak annál inkább. A patrónusok egy éven keresztül próbálják rávenni, hogy ne viselkedjen már ilyen izé módon. Ez nem sikerül, jövőre már nem is jár ide. A pletykák szerint havi egymilliót fizettek a szülők – s annak ellenére, hogy a pletykát egy tanár egy hosszabb hozzászólásban már cáfolta, ismét megjegyezném, hogy nem az a kérdés, igaz-e: az a kérdés, hogyan merülhet ez fel egyáltalán a diákok agyában.
 
5)      Adott pár diák, akiket illegális tudatmódosítóval találnak egy kocsmában. A tanárok bezárják a kaput és hosszas beszélgetéseket tartanak a gyerekekkel, hónapokon keresztül. Nyilvánvalóan ez a személyiségközpontú megoldás, de hatékonysága a jelenlegi helyzetet nézve vitatható.
 
Összefoglalva: a kommunikációval mindenképpen baj van, s a látszat azt sugallja: a cselekedetekkel is. Feltételezem és bízom abban, hogy a látszat csal, de mindennek ellenére ami látszik, nem bíztató.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamkurvagazdag.blog.hu/api/trackback/id/tr902379782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alumna 2010.10.18. 09:12:10

" Adott pár diák, akiket illegális tudatmódosítóval találnak egy kocsmában. A tanárok bezárják a kaput és hosszas beszélgetéseket tartanak a gyerekekkel, hónapokon keresztül."

Aha... ettől a srácok majd jól abbahagyják a füvezést. Gratulálok a zigazgatóságnak a kreatív megoldásokhoz :P

Egy példa az arányok érzékeltetésére: a mi évfolyamunkon 4-5 ember kivételével _mindenki_ rendszeresen füvezett.

alumna 2010.10.18. 09:18:27

"Egy tanár-diák beszélgetésen szóba kerül és patrónusa döbbent arccal hallgatja a hosszasan sorolt negatívumokat. Reakciója még csak nem is az, hogy ’majd beszélek vele ezekről’, hanem ’ugyan már, ez túlzás, biztos nincs így, nem lehettek ilyenek vele’."

Egy osztályközösség kényszerközösség, és mindig akadnak olyanok, akik nem illeszkednek az előre megszabott sémákba. Aki meg nem tud beilleszkedni a közösségbe, annál sokszor mélyen gyökeredző problémákról van szó, amiken egy "üljünk le beszélgetni egy fél órára"-jellegű lelki fröccs nem tud segíteni. A mi időnkben az ilyeneket elküldték az iskolapszichológushoz :D

alumna 2010.10.18. 09:25:59

Egyébként az észrevételek jogosak, a tanárok már a mi időnkben sem tudták kezelni az "antiszociális" viselkedést, akkor sem, ha szándékos rosszindulat állt a dolog hátterében (=genya), meg akkor sem, ha az illető egyszerűen nem érzékelte a közösség normáit, és ezért került a perifériára (=lúzer).

Ami a "lúzereket" illeti: mindig érdekelt az, hogyha van az osztályközösségben egy olyan ember, aki amúgy nem rosszindulatú, csak van néhány furcsasága, meg nem igazán veszi észre magától, hogy merre hány méter, na, hogy az ilyen embereknél miért kell a közösségnek egyből nyílt elutasítással reagálnia. Lehetséges, hogyha ti magatok tennétek néhány lépést ezek felé az emberek felé (bevonva közös programokba, közben mintegy tanítgatva őket a szociális normákra), akkor az illető kívülállásából adódó problémák maguktól is megoldódnának. Nem?

TooNormal · http://alternativity.postr.hu/ 2010.10.18. 18:10:26

@alumna: Azért azt ne feledd, hogy csak azt mondom: a tanárok kommunikációjuk alapján tutyimutyik... nem mondtam, hogy azok is ;)

A "lúzerekre", a különcség és a hülyeségből fakadó pofátlanság szerintem nem ugyanaz - de persze könnyen előfordulhat, nem tagadom, hogy csupán racionalizálok.

b_istván 2010.10.20. 13:01:46

"A pletykák szerint havi egymilliót fizettek a szülők – s annak ellenére, hogy a pletykát egy tanár egy hosszabb hozzászólásban már cáfolta, ismét megjegyezném, hogy nem az a kérdés, igaz-e: az a kérdés, hogyan merülhet ez fel egyáltalán a diákok agyában."
Gyönyörű: valaki elkezd terjeszteni egy pletykát, majd miután cáfolják, azt kérdezi, hogy hogyan kerülhetett egyáltalán elő? Zörög a haraszt, ha erősen zörgeted?

TooNormal · http://alternativity.postr.hu/ 2010.10.20. 16:39:57

@b_istván: Szerintem te is tudod, hogy miért szerepel ez itt újra. Azért, mert az egyszeri diák, amikor meghallotta ezt, nem vetette el egyből nevetve, miszerint hülyeség. Ez elterjedt. Hogy a probléma csak a kommunikációban vagy annak hiányában keresendő, nem tudom. De egy biztos: az, hogy én ezt olyan formában prezentálom, hogy reagálhatsz rá - te vagy bárki más - az nem jelenti azt, hogy én vagyok az ördögi összeesküvő, sőt. De szerintem ezzel te is tisztában vagy.
süti beállítások módosítása